اندرویداینترنت

قطعی سرویسهای فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ

عدم دسترسی به اپلیکیشن های خانواده فیس بوک در 5 اکتبر 2021

5/5 - (2 امتیاز)

فیس بوک ، اینستاگرام ، واتساپ و سایر برنامه های متعلق به این شبکه اجتماعی روز دوشنبه حدود ساعت 11:40 به وقت شرق از سرویس دهی خارج شدند.

این قطعی گسترده بسیار غیر عادی است چرا که همزمان، تعداد زیادی از برنامه ها از بزرگترین شرکت رسانه های اجتماعی در جهان از دسترس خارج شده اند. بیش از 3.5 میلیارد نفر از فیس بوک و برنامه های آن برای برقراری ارتباط با یکدیگر و انجام تجارت الکترونیک استفاده می کنند.

همچنین شایان ذکر است که در ایران نیز ، این اپلیکیشن ها مخاطب بسیار زیادی دارند و قطعی گسترده این برنامه ها در آخرین ساعات دوشنبه 12 مهر رخ داده که باعث نگرانی و استرس خیلی از کسب و کارهای آنلاین شده است.

این قطعی سرویس های اینستاگرام و واتساپ، به علت مشکلات سرور های شرکت اصلی بوده و ارتباطی به ترافیک این برنامه ها در ایران ندارد.

شرکت فیسبوک علت این قطعی را فاش نکرده است. کارشناسان امنیتی می گویند این مشکل به احتمال زیاد ناشی از پیکربندی نادرست رایانه های سرور فیس بوک است که به کاربر اجازه نمی دهد به سایت های آن مانند اینستاگرام و واتساپ متصل شوند.

اخیرا صحبت های بسیاری در رابطه با صیانت از کاربران فضای مجازی در ایران شکل گرفته است و دلیل نگرانی بسیاری از کاربران، در ابتدای قطعی واتساپ و اینستاگرام بخاطر همین موضوع بوده است. ولی با اطمینان میتوان گفت که این قطعی هیچ ارتباطی به این موضوع نداشته و مسئله ای ریشه ای و مربوطه به سرورهای فیسبوک است.

امیدواریم که هرچه زودتر این مشکل برطرف گردد تا کاربران در سرتاسر جهان بتوانند از این سرویسها استفاده کنند.

رامین مرادی

بنیانگذار مجموعه گیکس | علاقمند به یادگیری و آموزش و طراحی ، وردپرس ، PHP ، کامپیوتر، وب ، تکنولوژی و IT

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا