سئو

چرا خوانایی پاراگراف برای سئو مهم است؟

4.9/5 - (9 امتیاز)

نوشتن پاراگراف های واضح و اصولی فقط به زیبایی شناسی مربوط نمی شود. شما نباید فضای خالی را در محتوای خود قرار دهید تا آن را زیباتر نشان دهید. پاراگراف ها یک عنصر حیاتی برای خوانایی، هم برای خوانندگان شما و هم برای گوگل هستند. بنابراین برای ایجاد محتوای عالی، کاربر پسند و همچنین گوگل پسند! ، باید به پاراگراف‌های خود نگاه تازه ای داشته باشید. در این پست توضیح خواهیم داد که چرا پاراگراف ها برای سئو مهم هستند و نکاتی در مورد نحوه نوشتن پاراگراف های واضح و سئو پسند به شما ارائه می دهیم.

چرا پاراگراف های واضح برای سئو مهم هستند؟


پاراگراف ها به یک متن ساختار می دهند ، زیرا آن را به بخش های کوچکتر تقسیم می کنند و نشان می دهند که کدام جملات به هم تعلق دارند. این کار خواندن متن شما را آسان تر می کند، به خصوص اگر از زیرعنوان مناسب استفاده کنید. پاراگراف ها همچنین به خوانندگان شما کمک می کنند تا متن شما را درک کنند، زیرا آنها می توانند به راحتی ارتباط بین موضوعات را در محتوای شما مشاهده کنند.

از آنجایی که گوگل در تلاش است تا تجربه ای شبیه انسان را تقلید کند، نوشتن پاراگراف های واضح نیز برای سئو مهم است. زیرا گوگل می خواهد به کاربران خود متنی را ارائه دهد که به خوبی آن را درک کنند. و اگر به خوبی نوشته شده باشد و پاراگراف های واضحی داشته باشد، گوگل برای درک متن شما و ارزیابی موضوع بسیار آسان تر خواهد بود .

جملات اصلی
هنگام تصمیم گیری برای خواندن یا نخواندن یک مقاله خاص، افراد تمایل دارند متن را اسکن کنند. هنگام اسکن، آنها معمولا اولین جمله هر پاراگراف را می خوانند. به همین دلیل است که جمله اول بسیار مهم است و باید حاوی مهم ترین پیام شما باشد. به همین دلیل است که مردم آنها را جملات اصلی یا جملات موضوعی می نامند. زیرا اگر کسی اولین جمله هر پاراگراف را در یک مقاله خوب بخواند، هسته اصلی مقاله را درک خواهد کرد.

وجود جملات اصلی برای گوگل ناشناخته نیست. گوگل می‌داند که خوانندگان به آن‌ها توجه بیشتری می‌کنند و نویسندگان از آن‌ها برای رساندن پیام خود استفاده می‌کنند. بنابراین در صورت امکان، سعی کنید عبارت کلیدی تمرکز خود را در اولین جمله یک پاراگراف قرار دهید.

یک پاراگراف واضح و سئو پسند چگونه به نظر می رسد؟

یک پاراگراف چیزی بیش از یک دسته جملات و فضای خالی است. بنابراین یک پاراگراف واضح و سئو پسند چگونه به نظر می رسد؟ بیایید برخی از ویژگی ها را بررسی کنیم!

به یک موضوع بپردازید
یک پاراگراف باید همیشه در مورد یک موضوع باشد. باید یک پیام داشته باشد. سعی نکنید چند چیز را در یک پاراگراف مطرح کنید (مگر اینکه در حال خلاصه کردن هستید)، زیرا یک پاراگراف باید یک اتحادیه موضوعی باشد. جملات یک پاراگراف باید به هم تعلق داشته باشند. وقتی می خواهید در مورد چیز دیگری صحبت کنید، یک پاراگراف جدید شروع کنید.

آنها را کامل کنید
پاراگراف شما باید کامل باشد. این به این معنی است که در پاراگراف بعدی نباید به همان موضوع ادامه دهید. هر چیزی که می خواهید در مورد یک موضوع خاص بحث کنید باید در یک پاراگراف گفته شود. پس از یک فضای خالی، باید تغییری در تمرکز متن ایجاد شود.

آنها را کوتاه نگه دارید
یک پاراگراف مناسب سئو باید نسبتاً کوتاه باشد . سعی کنید پاراگراف ها حداکثر 10 جمله باشند. می‌توانید پاراگراف‌هایی طولانی‌تر داشته باشید، زیرا ترکیب پاراگراف‌های کوتاه‌تر و طولانی‌تر می‌تواند خواندن خوبی داشته باشد.

با این حال، اگر موضوعی خیلی بزرگ است، ممکن است مجبور شوید آن را به دو دسته تقسیم کنید و دو پاراگراف بنویسید. در این مورد، مطمئن شوید که موضوع خود را به طور انتقادی ارزیابی می کنید. زیرا اگر در مورد چیزی بیش از 10 جمله می نویسید، ممکن است در واقع در یک پاراگراف به موضوعات مختلفی بپردازید. بنابراین مطمئن شوید که پاراگراف های خود را به روشی هوشمندانه تقسیم می کنید!

از عناوین فرعی استفاده کنید!
به پاراگراف های خود زیر عنوان اضافه کنید تا به خوانندگان کمک کنید بفهمند یک پاراگراف خاص در مورد چیست. عناوین فرعی واقعا به خواننده کمک می کنند تا پیام اصلی متن شما را درک کند. همانطور که قبلاً بحث کردیم، مردم معمولاً یک متن را قبل از تصمیم به خواندن اسکن می‌کنند، و عنوان‌های فرعی راهی عالی برای افراد برای تعیین اینکه آیا مقاله شما را بخوانند یا نه. (عناوین فرعی همان تیترهای مهم شما یعنی H1 , H2 , … و همچنین تیترهای بولد شما هستند)

با جمله اصلی خود شروع کنید
همانطور که قبلاً بحث کردیم، یک پاراگراف دوستدار SEO با یک جمله اصلی شروع می شود که به وضوح پیام پاراگراف را بیان می کند. پس از آن، یک پاراگراف خوب دارای چند جمله پشتیبان است که همگی پیام یکسانی را منتقل می‌کنند، اما پیام اصلی شما را به تفصیل بیان می‌کنند یا تفاوت‌های ظریفی را به آن وارد می‌کنند.

دستور العمل کوتاه برای یک پاراگراف واضح و سئو پسند


این دستور العمل کوتاه سئو به شما کمک می‌کند پاراگراف‌هایی واضح بنویسید که سئو فرندلی نیز هستند!

  1. تصمیم بگیرید که پیام پاراگراف چیست. در این پاراگراف خاص چه می خواهید بگویید؟ موضوع محوری چیست؟
  2. آن پیام را به صورت جمله درآورید. اولین جمله آن پاراگراف خواهد بود. و در نظر بگیرید که آیا می‌توانید از کلیدواژه تمرکز خود استفاده کنید، زیرا برای SEO شما عالی است. با این حال، اگر عبارت کلیدی فوکوس شما باعث می شود اولین جمله شما عجیب به نظر برسد، از آن استفاده نکنید.
  3. چند جمله پشتیبان بنویسید که در آن جمله اول را به تفصیل توضیح دهید، یا به پیام اصلی خود نکات ظریفی را وارد کنید. مطمئن شوید که در موضوع بمانید!
  4. اختیاری: یک جمله پایانی بنویسید که در آن چیزها را جمع کنید. همچنین می توانید یک جمله انتقالی بنویسید تا موضوع بعدی خود را معرفی کنید.
  5. بررسی کنید که آیا پاراگراف شما خیلی طولانی است یا خیر. اگر پاراگراف نسبتا طولانی است (بیش از 10 جمله)، آن را به دو پاراگراف تقسیم کنید.
  6. آیا برای این پاراگراف خاص به عنوان فرعی نیاز دارید؟ اگر هست یکی بنویس در صورت شک، از عنوان فرعی استفاده کنید. مردم معمولاً از زیرعنوان کافی در متن خود استفاده نمی کنند.
  7. پاراگرافی را که نوشتید دوباره بخوانید. آیا قابل درک است؟
  8. آخرین بررسی ها: مطمئن شوید که از جملات زیاد طولانی استفاده نمی کنید .

جمع بندی : سایت خود را دوست داشته باشید!

شما پست ها و مقالاتی می نویسید زیرا می خواهید مردم آنها را بخوانند. اما شما همچنین می خواهید مردم متون شما را درک کنند! به همین دلیل است که باید روی نوشتن پاراگراف های واضح تمرکز کنید، زیرا آنها متون شما را خواناتر می کنند. به علاوه، آنها به گوگل کمک می کنند تا متون شما را نیز درک کند، که به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. بنابراین، به پاراگراف ها کمی بیشتر توجه کنید . و فراموش نکنید که نگاهی اضافی به جملات اصلی بیندازید، زیرا آنها واقعاً می توانند تفاوت های مهم بین سایت خوب و بد ایجاد کنند.

نمایش بیشتر

رامین مرادی

مدیر مجموعه گیکس | مشاور و کارشناس بیزنس، برندینگ ، طراحی سایت و سئو |

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا