سئو-بهینه سازی

الگوریتم های جستجوی اینستاگرام , راهنمای جامع

آشنایی با عملکرد الگوریتمهای سرچ اینستاگرم و بهینه سازی پیج اینستاگرام

جستجو در اینستاگرام هزاران هزار صفحه را بررسی می کند و نتایجی را نشان شما می دهد. با توجه به اینکه جستجوی اینستاگرام، مانند جستجوی گوگل بسیار فراگیر و تخصصی شده، شما نیاز دارید تا با عملکرد و جزییات فنی این الگوریتم ها آشنا باشید تا بتوانید بهتر دیده شوید.

امروز می خواهیم بررسی جامعی بر جستجو اینستاگرام داشته باشیم، تا آنچه را که هنگام جستجو می بینید و دلیل اینکه چرا برخی صفحات برتر، بالاتر نشان داده می شوند را بطور مفصل تجزیه و تحلیل کنیم. با گیکس پرس همراه باشید تا بدانید چگونه در اینستاگرام هم مانند گوگل اول باشیم

 

فهرست محتوا:

  1. نحوه رتبه بندی نتایج جستجوی اینستاگرام
  2. چگونه در نتایج جستجوی اینستاگرام ظاهر شویم؟
    #1 ارتباط
    #2 فعالیت
    #3 محبوبیت
  3. جمع بندی

 

نحوه رتبه بندی نتایج جستجوی اینستاگرام

جستجوی اینستاگرام، ابزاری برای کمک به شما در یافتن حساب ها و موضوعات مورد علاقه است. همچنین ورودی های جستجوی کاربر، به اینستاگرام کمک می کند تا بفهمد چه چیزی را به شما نشان دهد.

جستجوی شما به اینستاگرام می گوید که به دنبال چه چیزی هستید و اینستاگرام هم مانند گوگل، دائما به دنبال روش ها و الگوریتم هایی برای مرتبط بودن هدف جستجوی کاربر و هماهنگ سازی نتایج جستجو با چیزی است که کاربر واقعا به دنبال آن است. (بیشتر بدانید: هدف جستجو یا Search Intent چیست؟)

فرض کنید شما علاقه مند به یافتن تصاویری از لوگو گرافیکی هستید. وقتی روی نوار جستجو در صفحه Explore بزنید ، اولین چیزی که می بینید جستجوهای اخیر شما است. با شروع تایپ کردن ، اینستاگرام حساب ها ، هشتگ ها و مکان هایی را که با متن جستجوی شما مطابقت دارند به شما نشان می دهیم. در این مورد ، نتایج بیشتر بر صفحاتی متمرکز می شوند که حاوی کلمه یا هشتگ لوگو باشند.

علاوه بر متنی که برای جستجو تایپ می کنید ، اینستاگرام از اطلاعات حساب ها ، هشتگ ها و مکان ها و اطلاعاتی اینچنینی برای رتبه بندی نتایج جستجوی شما استفاده می کند.

طبق نظر مستند کارشناسان اینستاگرام، این وبسایت برای اینکه نتایج جستجوی خاصی به شما نشان دهد، از 3 پارامتر استفاده می کند. سخن “آدام موسری” کارشناس محتوای اینستاگرام را در زیر بخوانید:

مهمترین چیزاهایی که اینستاگرام از آنها استفاده می کند تا مطالب مرتبط تری به شما نشان دهد (به ترتیب اولویت) عبارتند از:

  1. نتایج مرتبط : متنی که در نوار جستجو وارد می کنید مهمترین سیگنال برای Search است. ما سعی می کنیم آنچه را که تایپ می کنید با نام کاربری ، شرح حال ، زیرنویس ها ، هشتگ ها و مکان های مربوط مطابقت دهیم.
  2. فعالیت های کاربر:  این موضوع، شامل حساب هایی است که دنبال می کنید ، پست هایی که مشاهده کرده اید و نحوه تعامل شما با حساب ها در گذشته است. ما معمولاً حساب ها و هشتگ هایی را که دنبال می کنید یا از آنها بازدید می کنید بالاتر از مواردی که دنبال نمی کنید نشان می دهیم.
  3. محبوبیت نتایج جستجو:  هنگامی که نتایج بالقوه زیادی وجود دارد ، ما به سیگنال های محبوبیت نیز نگاه می کنیم. این موارد شامل تعداد کلیک ، پسندیدن ، اشتراک گذاری و دنبال کردن برای یک حساب ، هشتگ یا مکان خاص است.

“Breaking Down How Instagram Search Works”
By: Adam Mosseri

 

چگونه در نتایج جستجوی اینستاگرام ظاهر شویم

با توجه به سه مورد اصلی در قسمت قبل، کاملا مشخص است که برای بهتر دیده شدن پیج خودمان، باید یک سری نکات مهم را رعایت کنیم. بیایید کمی عمیق تر به 3 رکن اساسی بالا بپردازیم …

"<yoastmark

#1 ارتباط موضوع با جستجو :

همیشه بیاد داشته باشید که اگر الگوریتم هایی هم بطور کامل توسط گوگل یااینستاگرام به کاربران معرفی نشوند، ولی باز هم اساس گوگل و فیس بوک یک چیز است و نکات کلیدی در بین این دو شرکت یکسان است.

مانند گوگل، در اینستاگرام هم محتوا حرف اول را میزند. اگر محتوا نداشته باشید، یا محتوای ضعیف و بهینه نداشته باشید، خبری از نمایش سایت یا پیج شما در نتایج جستجو نخواهد بود.

محتوای غنی و بدرد بخور بنویسید.

از کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط در کپشن استفاده کنید . برای اینکه یک پست در جستجو پیدا شود ، کلمات کلیدی و هشتگ ها را در کپشن قرار دهید نه نظرات.

کلمات کلیدی و مکانهای مرتبط را در بیوگرافی خود قرار دهید .مطمئن شوید که بیوگرافی شما شامل کلمات کلیدی در مورد شخصیت شما و مشخصات شما و برند شما است. اگر حساب شما مختص موقعیت مکانی است ، مانند لوکال بیزنس ، به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی شما در بیوگرافی شما می تواند پیدا کردن شما را در آن منطقه آسان کند.

از دسته مناسب و نام پروفایل مرتبط استفاده کنید . نتایج جستجو با متن مطابقت دارد.
استفاده از دسته اینستاگرام یا نام نمایه مربوط به محتوای پست های شما بهترین گزینه برای نشان دادن در جستجوهای مرتبط است.

#2 فعالیت شما و کاربران

همانطور که در بخش قبل گفتیم، فعالیت یک کاربر، تاثیر مستقیمی در نتایج جستجویی دارد که اینستاگرام به او معرفی می کند.

شما به عنوان صاحب یک بیزنس یا هر نوع صفحه عمومی، باید توسط کاربران علاقمند به حوزه کاری خود دیده شوید تا به موفقیت برسید.

لذا سعی کنید اکانتی برای بیزنس خود بسازید که کاملا فعالیت های مرتبط دارد. به هیچ وجه از اکانت شخصی که حاوی ده ها علاقمندی شخصی است برای اکانت کاری استفاده نکنید.

هرچه صفحه شما تخصصی تر باشد، در نتایج جستجوی آن حوزه، بهتر دیده می شوید.

#3 محبوبیت صفحه شما

گفتیم که پس از ارتباط، و فعالیت، محبوبیت یک صفحه برای اینستاگرام بسیار مهم است. در واقع اگر کسی برای موضوع “سئو” به دنبال مطلبی در اینستاگرام باشد، صفحه ای بالاتر دیده می شود که: مطالب مرتبطی دارد، تعداد فالوور فعال بیشتر دارد، و کامنت و لایک و درگیری کاربران با صفحه بیشتر است.

همیشه سعی کنید مطالب را جوری بنویسید که کاربر و مخاطب را با محتوا درگیر کنید.

از مخاطب نظر خواهی کنید.

به هیچ وجه به دنبال لایک و کامنت التماسی نباشید. محتوای شما باید غنی باشید و محتوا کاربر را جذب کند نه التماس و خواهش!  محتوا حرف اول و آخر را می زند.

به ایمن بودن و اسایش کاربران خود اهمیت دهید. اسپم ارسال نکنید. اینستاگرام مانند گوگل شدیدا با اسپم مخالف است و اگر رعایت نکنید، شما از نتایج حذف خواهید شد. در این رابطه نظر آدام موسری را بخوانید:

ما از نمایش حساب ها ، پست ها و هشتگ هایی که بر خلاف دستورالعمل توصیه های ما در نتایج جستجو هستند ، اجتناب می کنیم . ما این کار را از چند جهت انجام می دهیم. حساب هایی که هرزنامه ارسال می کنند یا دستورالعمل های ما را نقض می کنند ، ممکن است در نتایج جستجو کمتر ظاهر شوند و ممکن است حتی مجبور شوید نام کاربری کامل آنها را جستجو کنید تا بتوانید آنها را پیدا کنید…

 

جمع بندی

در این مطلب، مختصری درباره سرچ اینستاگرام گفتیم. اینستاگرام هم مانند گوگل ، از الگوریتم های پیشرفته ای برای ارائه نتایج جستجوی مرتبط به کاربران بهره می برد.

در نتایج جستجوی اینستاگرام بهتر دیده شوید:

  • محتوای غنی بنویسید.
  • به سه اصل مهم الگوریتمهای اینستاگرام توجه داشته باشید که عبارتند از : ارتباط، فعالیت، محبوبیت
  • اسپم ارسال نکنید.
  • کاربران را در محتوا شریک کنید تا درگیری کاربر و محبوبیت پیج شما بالا رود.
  • فعالیت تخصصی داشته باشید. فعالیت کاربر و صفحات یکی از مهمترین پارامترها در نتایج جستجو است.

نظرات خودتون رو مثل همیشه با ما در میان بزارید. شما از چه روشهایی استفاده می کنید ؟

5/5 - (1 امتیاز)

رامین مرادی

بنیانگذار مجموعه گیکس | عاشق وردپرس ، PHP ، طراحی و کدنویسی | گیک کامپیوتر، وب ، تکنولوژی و IT

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا