تبلیغات و برندینگ

UGC چیست؟ تاثیر محتوای کاربر بر سئو و برند

آشنایی با محتوای تولید کاربر و اثرات مطلوب در رشد برند و سئو سایت

Rate this post

امروزه با پیشرفت دنیای اینترنت و گسترش ارتباطات در شبکه های اجتماعی، روش های جدیدی به علم بازاریابی معرفی شدند. در اینجا می خواهیم شما را با یک مفهوم نوین علم بازاریابی، یعنی UGC، آشنا کنیم و ببینیم چگونه میتوانید در رشد شما ، برند شما و سئو وبسایت شما تاثیر گذار باشد. با گیکس پرس همراه باشید …

فهرست محتوا :

  1. UGC چیست؟
  2. نقش UGC در بیزنس شما
  3. انواع UGC
  4. چگونه مخاطب را به تولید UGC ترغیب کنیم؟

1. UGC چیست؟

UGC به انگلیسی: User Generated Content و به معنی محتوای تولید کاربر می باشد. به عبارتی هر گونه محتوایی با هر شکل( توییت، نظر، کامنت،عکس ، ویدئو و …) که توسط کاربران وبسایت شما و بدون پرداخت هزینه ای برای بازاریابی تولید شود، UGC است.

UGC تبلیغات برند شماست، ولی تبلیغاتی که بابت آن پول نمی پردازید. بلکه این تبلیغات به صورت خود انگیخته و تنها بابت کیفیت خدمات شما توسط کاربران و مشتریان شما انجام  میگردد.

مثالهایی از UGC :

کامنت هایی که قبل از خرید موبایل و کالای دیگر در دیجی کالا زیر و رو میکنید UGC است.

کامنتهایی که کاربران در قالب توصیه به دیگران پیشنهاد میکنند U-GC است.

چرا راه دور برویم … در پیج گیکس استودیو، شما را سفارش کردیم به وردپرس و همینطور هاست پارس پک! این هم مثالی از UGC است. (ما بابت این معرفی پولی دریافت نکردیم و فقط چون مزایای خوبی دیدیم، به کاربران خود که بهترین ها را برای آنها میخواهیم ، پیشنهاد کردیم)

و اما سوال مهم: چرا این نظرها و محتواها مهم است و چه تاثیری دارند؟ با ما همراه باشید…

2. نقش محتوای تولیدی کاربر در بیزنس شما

از آنجایی که UGC بیانگر دیدگاه مشتری است ، بیش از تبلیغات مستقیم قابل اعتماد و اثرگذار است مهمتر از همه این که UGC آگاهی افراد از برند شما (Brand Awareness) را بالا می برد.
محتوای کاربر ، اعتبار شما را بین رقبایتان افزایش می‌دهد.
دنبال کنندگان شما و مخاطبان شما در تمام شبکه های اجتماعی افزایش پیدا خواهند کرد و شما بیشتر دیده می شوید.
باعث افزایش کیفیت محصول یا خدمات شما خواهد شد.
UGC رایگان است و موجب کاهش هزینه‌ تبلیغات می شود.
بهبود سئو وب‌سایت شما به واسطه افزایش بک لینک‌ در دنیای مجازی از اثرات دیگر این نوع محتوا است.
رابطه متقابل شما با مشتریان و مخاطبانتان را بهبود می‌بخشد .
کلید واژه هایی که کاربران در UGC استفاده میکنند برای موتورهای جستجو بسیار باارزش هستند. بنابراین UGC قطعا در بهبود سئوی سایت موثر است.

3. انواع UGC  و محتوای تولید شده کاربران

انواع UGC را می توان در سه دسته کلی متن، تصویر و ویدئو دسته بندی کرد.

کامنت ها در زیر پست های مرتبط یک وبسایت دیگر، که توسط کاربران شما نوشته می شود و دیگران را به استفاده از محصولات و خدمات شما ترغیب می کند، نمونه یک محتوای متنی است.

روزانه هزاران عکس و ویدئو در اینستاگرام بارگذاری میشود و بخش بزرگی از انها در مورد یک برند خاص یا یک محصول خاص هستند. این ها همه انواع UGC مولتی مدیا هستند.

هر شخصی که توییتی با محتوای درباره محصول یا خدمات شما منتشر میکند، برای شما UGC تولید می‌کند. و مثالهایی از این قبیل ….

پیام رضایت مشتری یکی از قویترین و تاثیر گذارترین تبلیغاتی است که برای شما ممکن است صدها و هزاران مشتری دیگر به سمتتان روانه کند.

UGC چیست آشنایی با UGC و انواع

4. چگونه مخاطب را به تولید محتوا ترغیب کنیم؟

و اما قسمت مهم ماجرا و اندکی سخت… چگونه مشتری را متقاعد کنیم که برای ما UGC تولید کند؟
هیچ کس به صورت رایگان ، وقت خود را در اختیار بازاریابی برای شما نمی گذارد! این نصحیت را داشته باشید و هیچ وقت با التماس و خواهش و تمنا از کاربر انتظار لایک، پیام رضایت، و UGC  و تبلیغات نداشته باشید.

مهمترین راه دستیابی به این مهم ، کیفیت است و کیفیت!

خدماتی ارائه کنید که توانایی لازم برای انجام آنرا دارید.

مشتری مدار باشید! پشتیبانی یک مسئله است، و پشتیبانی با صبر و حوصله و احترام مسئله ای دیگر.

مشتری به راحتی می فهمد که شما عاشق کارتان هستید یا فقط در پی انجام رفع تکلیف کار هستید و می خواهید او را سریعتر از سر خود باز کنید.

تمام این مسائل در نظر مشتری نسبت به شما تاثیر گذار است. پس از امروز سعی کنید که بر اعصاب خود مسلط باشید و به توسعه و رشد خود و برند خود فکر کنید.

روشهای دیگری نیز میتواند در تولید UGC کاربر مفید واقع شود… مانند :

  • برگزاری جلسات یا پیج پرسش و پاسخ
  • پیشنهاد های شگفت انگیز
  • نظرخواهی از مشتریان
  • تعبیه بخشی در پایین صفحه محصول و خدمات برای Rating
  • ایمیل مارکتینگ و ایمیل های شرکت در نظرسنجی محصول

این مسائل را برای کسب و کار خود جدی بگیرید. همچنین اگر شما راه و روش و خلاقیتی برای ترغیب مشتری به تولید محتوا بلد هستید، در کامنت ها با مخاطبین در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره UGC

[toggle title=”UGC مخفف چیست؟” state=”open”]

UGC مخفف کلمه User Generated Content و به معنی محتوای تولید شده توسط کاربران می باشد.

[/toggle] [toggle title=” آیا UGC در سئو سایت تاثیر دارد؟” state=”open”]

قطعا تاثیر دارد. هر تبلیغاتی که توسط کاربران انجام شود، قویترین نوع تبلیغات است و باعث افزایش بازدید شما و در نتیجه افزایش رنک و سئو وبسایت مس شود.

[/toggle]

نظر شما چیست؟ آیا خاطره خاصی از این نوع محتوا در بیزنس خود داشته اید؟

رامین مرادی

بنیانگذار مجموعه گیکس | علاقمند به یادگیری و آموزش و طراحی ، وردپرس ، PHP ، کامپیوتر، وب ، تکنولوژی و IT

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا