انتخاب URL Structure برای صفحات AMP یکی از دغدغههای پایه ریزی یک وبسایت برای وبمستران است. همانطور که میدانیم ساختار لینک های وبسایت یا همان URL structure , یکی از مهمترین نکات در سئو و رتبه بندی صفحات در سرپ گوگل است.
در این مطلب، سعی داریم بایدها و نبایدهای انتخاب ساختار لینک صفحات AMP را بررسی کنیم و برای اینکار از تجربیات یکی از مدیران ارشد گوگل، یعنی جان مولر استفاده میکنیم.
آیا گوگل ساختار لینک خاصی را برای صفحات AMP ترجیح می دهد؟
این سوالی است که در یکی از نشست های آنلاین Google Webmaster توسط یکی از صاحبان وبسایت و کسب وکار پرسیده شد.
پاسخی که در ادامه می خوانید پاسخ جان مولر در رابطه با این موضوع است: مولر گفت تنها چیزی که گوگل در رابطه با URLهای صفحات AMP به آن اهمیت میدهد این است که همه آنها در یک دامنه باشند.
تا زمانی که آدرسهای اینترنتی AMP همه در یک دامنه هستند، استفاده از هر ساختاری برای Google قابل قبول است.
در ادامه، مولر توصیه های کلیدی بیشتری برای ساختار لینک صفحات AMP را موشکافی کرد.
توصیه مولر به صاحبان سایت این است که از ساختاری استفاده کنند که برای تنظیمات فعلی سایت و سرور بهترین کارایی را دارد.
یعنی ساختار URL باید به صورت زیر باشد:
- ردیابی لینکها آسان باشد
- نظارت آسان
- نگهداری آسان
- سازگار با CMS (سیستم مدیریت محتوا) شما باشد
- و سازگار با سرور شما باشد.
از موارد سازگاری که بگذریم، دومین توصیه کلیدی مولر اینست که ساختار را به هیچ وجه تغییر ندهید. یک ساختار انتخاب کنید و تا انتها بر همان گزینه پیش بروید.