گوگل در حال توسعه ویژگی “لحظه های بزرگ” یا “Big Moment” برای اخبار فوری است.
گوگل با ایجاد جستجویی جدید با عنوان “لحظات بزرگ” ، شیوه اطلاعات خود را در مورد رویدادهای مهم خبری ، چندین پله ارتقا می دهد.
گفته می شود گوگل در حال توسعه یک ویژگی جستجوی جدید به نام “Big Moment” است تا اطلاعات مهم در مورد رویدادهای خبری فوری را در لحظه، برجسته کند.
گوگل بیش از یک سال است که در حال توسعه Big Moments است .کار بر روی این پروژه پس از آن آغاز شد که کارکنان گوگل از عدم اطلاعات به موقع و مفید در مورد اخبار فوری ابراز نارضایتی کردند.
جستجوی Google یکی از مهمترین مقاصدی است که کاربران هنگام وقوع رویدادهای مهم، از آن کسب اطلاعات می کنند. همچنین از سوی دیگر ، توییتر و فیس بوک مکانهایی هستند که افراد در هنگام وقوع رویداد بیشتر به دنبال اطلاعات هستند . گوگل می خواهد منبع یکپارچه مردم برای اخبار باشد.
لحظات بزرگ در صورت امکان ، پا را فراتر از آنچه می گذارد که Google معمولاً در نتایج جستجو برای داستانهای خبری نشان می دهد.
به عنوان مثال ، اگر داستان یک فاجعه طبیعی مانند طوفان باشد ، ممکن است Big Moments حقایق معتبر در مورد تعداد کشته ها و مجروحان و همچنین داده هایی در مورد فراوانی طوفان ها در منطقه ذکر کند.
ممکن است Google اطلاعات مربوط به Big Moments را از مخازن داده های اوپن سورس و داده های سازمان های دولتی ایالات متحده جمع آوری کند.
در حالی که این ویژگی یک پروژه کاملاً جدید است ، اما تا حدی متکی به قابلیت های Machine Learning است که در سال 2018 به Google News اضافه شده است.
تیمی که در حال توسعه لحظات بزرگ است توسط “الیزابت رید” ، مدیر کهنه کار گوگل ، رهبری می شود.
پیش از این ، “رید” تیم های مهندسی را که روی Google Maps ، Google My Business و سایر پروژه های مرتبط با زمین شناسی کار می کردند رهبری می کرد.
چرا این ویژگی جدید Big Moment، انقدر جاه طلبانه به نظر میرسد؟
با لحظات بزرگ ، گوگل به تصمیم گیری های سرمقاله ای که روزنامه ها باید هر روز بگیرند نزدیک می شود.
تفاوت اصلی این است که تصمیمات توسط الگوریتم ها گرفته می شود ، در حالی که تصمیمات سرمقاله برای نشریات خبری، توسط انسان گرفته می شود.
این امر در مورد حفظ موضع بی طرفانه در حین پوشش رویدادهای دو قطبی ، بسیار چالش برانگیز است.
گوگل در حال حاضر هم منتقدان قدرتمندی دارد که ادعا می کنند نتایج جستجوی آن مغرضانه است. تصور کنید وقتی گوگل شروع به تنظیم اخبار در لحظه می کند ، چقدر زیر نظر خواهد بود.
پوشش اطلاعات در مورد رویدادهایی که به سرعت تغییر می کنند، بسیار دشوار است.
هنوز مشخص نیست این ویژگی چه زمانی و در چه شکلی راه اندازی می شود. گوگل قصد دارد تا قبل از فرا رسیدن زمان آن ، آزمایش و ارزیابی بیشتری روی این ویژگی بسیار مهم انجام دهد.
منبع : theinformation