سئو

چرا گوگل عنوان صفحه را عوض می کند؟

استراتژی های جدید گوگل در رابطه با عناوین صفحات وبسایت

4.7/5 - (7 امتیاز)

اخیرا وبمستران زیادی مشاهده کرده اند که عناوین صفحات ایندکس شده سایت آنها در گوگل، همخوانی کاملی با عنوان نوشته شده توسط آنها ندارد.

گوگل اخیرا اطلاعات جدیدی درباره یک بروز رسانی در عنوان صفحه را فاش می کند و توضیح می دهد که چرا برخی از عناوین را جایگزین می کند و برخی دیگر را جایگزین نمی کند.

در پست های قبل، گفتیم که چرا جداکننده عنوان دستخوش تغییراتی شد . و حالا برای اطلاعات بیشتر درباره جایگزینی عنوان صفحات در نتایج SERP، با ما همراه باشید …

چرا عناوین صفحه سایت من در نتایج جستجو عوض شده است؟

صفحات SERP به صفحاتی اطلاق می گردد که گوگل برای هر جستجو، به کاربر تحویل می دهد. با یک جستجوی ساده متوجه خواهید شد که برای هر صفحه از یک سایت، عنوانی در بالای هر نتیجه درج شده که به آن Title یا عنوان صفحه گفته میشود.

عنوان صفحه در اغلب موارد، توسط وبمستر و صاحب وبسایت برای آن صفحه خاص تنظیم می شد و گوگل همان عنوان را در نتایج SERP نشان می داد.

اما اخیرا تناقضاتی در عنوان صفحه، بین آن چیزی که وبمستر تعیین کرده و آن چیزی که گوگل نمایش می دهد دیده شده است.

آیا گوگل به اختیار خود، عنوان صفحات سایت شما را عوض می کند؟

بله! طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده از طرف گوگل، عناوین صفحات، به دلایلی جایگزین میشود.

اما چرا گوگل عنوان صفحات نتایج جستجو را عوض می کند.؟ طبق گفته های گوگل، این مسئله چند علت میتواند داشته باشد …گوگل در مواردی که عنوان، صفحه ای را به خوبی توصیف نکند ، عنوان صفحه را در SERP جایگزین می کند.

این امر از سال 2012 ادامه داشته است و به روزرسانی اخیر گوگل همه چیز را یک گام جلوتر می برد.

مواردی از علت های تعویض عنوان صفحه

عناوین نیمه خالی
سیستم جدید Google برای شناسایی عناوین نیمه خالی ، مانند عنوانی که فقط نام سایت را نشان می دهد ، طراحی شده و با افزودن اطلاعات موجود در جاهای دیگر صفحه ، آن را تنظیم می کند.

عناوین منسوخ
یک عنوان صفحه زمانی منسوخ می شود که سال ها از همان صفحه برای اطلاعات مکرر استفاده شود ، اما عنوان ثابت بماند. در این حالت، عنوان با توجه به محتوای بروز صفحه، جایگزین می گردد.

عناوین نادرست
بعضی اوقات عناوین به طور دقیق منعکس کننده یک صفحه نیستند. Google ممکن است آن عنوان را تغییر دهد تا مطالب موجود در صفحه را با دقت بیشتری نشان دهد.

عناوین کوچک صفحه
عناوین کوچک، از تعداد کمی کاراکتر استفاده کرده و بطور دقیق مشخص کننده محتوا نیستند.سیستم گوگل تشخیص می دهد که این عناوین را تنظیم مجدد کند.

 

در نهایت ، گوگل می افزاید:

تغییراتی که ایجاد کرده ایم تا حد زیادی برای جبران مسائلی طراحی شده است که ممکن است سازندگان صفحات متوجه نباشند و از ظرفیت های کامل استفاده نکرده باشند.
ایجاد تغییرات ممکن است به اطمینان از استفاده بهینه از عنوان، برای انعکاس بهتر محتوای صفحه شما کمک کند و این واقعاً ترجیح ماست.

منبع: Google Search Central

 

سخن پایانی:

این تغییرات عنوان، تا اندازه زیادی می تواند کمک به شما باشد. لذا به آن کاملا منفی نگاه نکنید.
در هر صورت ، برای کنترل کامل بر صفحات خود، بر روی محتوای بهینه و عناوین درست وقت بگذارید.
بر روی نوشتن یک محتوای عالی و پس از آن، یک عنوان عالی متمرکز شوید.

در صورتی که تجریه یا نظری در این مورد دارید، در کامنت ها با ما در میان بگذارید. موفق و پیروز، و صفحه اول باشید. 🙂

رامین مرادی

مدیر مجموعه گیکس | مشاور و کارشناس بیزنس، برندینگ ، طراحی سایت و سئو |

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا